KPN lanceert charmeoffensief voor klantbehoud (video)
12-08-11
Nu KPN per september nieuwe dure abonnementen in gaat voeren voor mobiel internet en mogelijk klantverlies dreigt, begint de telecomoperator uit voorzorg een charmeoffensief waarin het poogt uit te leggen waarom de prijsstijgingen nodig zijn. Maar is dit wel de manier om klanten te behouden?
Met een ludiek filmpje probeert de telecomspeler het publiek uit te leggen wat er de afgelopen jaren allemaal is veranderd op het gebied van mobiel gebruik. Zo wordt er bijvoorbeeld gesproken over dat kleine groepje vaders met snorren dat in de tijd van flippo’s rondliep met een mobiele telefoon, model koelkast.
Aan het einde van het filmpje wil KPN uitleggen wat de gebruiker eigenlijk al weet: er wordt minder gebeld en steeds meer gebruik gemaakt van andere communicatiediensten via internet op de mobiel, zoals WhatsApp, Facebook en meer. Dit gaat natuurlijk ten koste van de belminuten en verstuurde sms’jes, waardoor het billijk is de prijzen te verhogen, zo luidt de boodschap.