Je bent nu hier: Home > Actueel

 

 

Blij worden > Luisteren naar je klanten


Nieuwsbrief > Altijd blij

Wilt u op de hoogte blijven? Onze nieuwsbrief maakt u iedere maand weer blij. Geen stoffige verhalen maar inspirerende tips, tricks en weetjes.

> Ja, stuur mij die blije nieuwsbrief!


Wijsheid > Niet twijfelen, doen!

Klantgericht verkopen door special gen

05-07-11

ImageDe Erasmus School of Economics heeft recentelijk een bijzondere ontdekking gedaan die menig sales professional zal aanspreken: er is een gen ontdekt dat geassocieerd wordt met klantgericht verkopen. Dat is goed nieuws voor salesmensen, maar ook voor klanten.

Binnen de sales literatuur wordt een onderscheid gemaakt tussen klantgerichte en verkoopgerichte verkoopstijlen. Om alles wat concreter te maken: de eerste verkoper is iemand die probeert de klant zijn/haar behoeftes te begrijpen en op basis hiervan op die klant afgestemde oplossingen aan te reiken. De tweede verkoper opereert meer als een reclamebord: “schreeuw of praat maar tot dat ze van mij kopen!”.

Een verkoopgerichte verkoopstijl gaat ten koste van het belang van de klant omdat de verkoper er alles aan doet om de order af te sluiten. Verkopers verschillen van oriëntatie: de ene verkoper neigt er naar de ene verkoop stijl te hanteren terwijl de andere meer neigt naar de andere verkoop stijl. Maar wat is nu de basis voor deze oriëntatie?

Image Lees meer op economieopinie.nl
 

(BRON: Erasmus Universiteit, Rotterdam)




Delen met anderen

 

 

   


© Voorwaarde 2011. Alle rechten voorbehouden.